vår.

För några veckor sedan var jag iväg på ett litet tågäventyr. Jag hälsade på min kära syster och mina syskonbarn. Det var så härligt att lämna snön bakom sig och spendera några dagar i vårsol bland färgglada krokusar och glittriga enhörningar. Jag kände hur det gjorde riktigt gott för mitt hjärta. Nu skriver jag dock min näst sista hemtenta, vilket inte är i närheten lika roligt som jag hade det under resan. Jag känner samtidigt hur jag ändå långsamt närmar mig slutet av min 4-åriga studieperiod, så det är bara att fortsätta köra på tills jag är framme likt tåget ♡
 
#1 / / Fröken Träd:

Tänk, snart är du i mål kära bästis! Inte långt kvar alls, bara kämpa sedan är du friii mot nya jobb och möjligheter! <3

Svar: Ja, så härligt! Tack för pepp älskade bästis <3
molnrum

#2 / / Lasse:

Så härlig och jättefin
bild och text,
kära Linnea!

Du for med ett tåg,
blott snödrivor såg,
men strax blev det tö
och hjärtat och snö
som varit så kallt
helt plötsligt de smalt
och värmen den steg,
för våren du neg.

Bland barnen som skrattar
du livsgåtan fattar,
en enhörning glittrar
och solstrålar fnittrar,
bland färgglada krokus
du hittar ditt fokus
och läker så såren
med tåget till våren!

Svar: Åh, vilken jättefin och härlig vårdikt, kära Lasse! Snart är det inte långt kvar innan våren även kommer hit ❀
molnrum