högkänslig.

Jag fick två så otroligt fina ting av min käraste vän Fröken Träd i 28-årspresent nyligen. Jag blev så oerhört glad och överraskad. Den första presenten var en bok om att vara högkänslig, något som jag definitivt är. Jag känner exempelvis av andra människors känslor och energier, vilket kan vara enormt överväldigande ibland. Många gånger har jag känt mig svag och sårbar på grund av detta. Men nu kommer jag att kunna se min högkänslighet som en styrka istället, tack vare övningarna i denna bok och Thess! ♡
 
Den andra presenten var precis lika fin. Det var en orakelkortlek med härliga budskap på varje kort, dekorerade med snötäckta grantoppar som är min favoritutsikt. Likaså månen är en storfavorit hos mig. Jag funderade till och med på att döpa om denna molnrumsblogg till månrum för inte så länge sedan. Nu ligger kortleken på mitt skrivbord, lysandes av kärlek och framtidstro. Jag kommer att lägga korten så ofta jag bara kan ♡
 
#1 / / Lasse:

Fina presenter, bilder
och fint skrivet,
kära Linnea!


För några är ett heligt rum en kyrka,
i vackra Molnrum hämtar andra styrka,
för mången plats ger hjärterum och liv.
Och Du är både stark och sensitiv
som gör att Du kan vara kreativ;
ej svag men öppen - det kan jag bestyrka.

Ibland en tillgång men ibland besvärligt
och tröttsamt men en tillgång rent konstnärligt;
att känna av de andras energi -
en skatt av intryck, till ditt galleri,
då Du är fylld av värme, empati
och möter andra öppet och helt ärligt.

Så sant, det kommer inte an på orten,
för var du är så är den öppen porten,
helt öppen till ditt hjärtas bibliotek;
bekämpar hat och svek med hjärtats smek.
Så trots all gråt kan livet bli en lek,
en lek av kärlek och en lek med korten.

För detta är nog det som är miraklet:
ditt egna stora hjärta är oraklet,
en sådan sak har länge varit känt,
och det är ock en väldigt fin present,
för kärleken till livet har det tänt.
Så lev och lek och ända in i kaklet.

Svar: Tack så hjärtligt, kära Lasse! Jättefin och hoppfull dikt, fylld av värme och hjärta och kreativtitet även den. Varm kram från en högkänslig till en annan ❀
molnrum

#2 / / Fröken Träd:

Åh, så glad jag är att presenterna blev så bra och passar dig! <3 Puss och kram. :D Så ses vi imorgon!! Tjohej på den liksom. :D

Svar: Ja, är så tacksam! <3 <3 <3 Imorgon ses vi på nästa äventyr! :D Puss och kram tills dess! <3
molnrum