praktik.

Jag känner mig nervös, men så otroligt peppad. Imorgon är nämligen första dagen på min praktikplats! Fram till den 22:a april kommer jag att få praktisera som bibliotekarie, under kristallkronor och glimmande prismor. Tänk om jag hade vetat när jag vann novelltävlingen här på biblioteket i Sagostaden år 2017, att fem år senare skulle jag själv stå bakom infodisken och svara på frågor om massor av böcker. Det hade inte kunnat bli bättre ♡
 
#1 / / Lasse:

Kära Linnea;
varje bibliotek som får Dej
som bibliotekarie
kan känna sej stolta!


1:a priset tog du hem med din novell -
redan då så var du SÅ professionell.
Karriären är nu närmast sagolik
när du nu på samma ställe gör praktik;
under takkristallers kronor med en bok
är du där till hands så god och rar och klok
där du bakom infodisken sällsamt trona,
kröns med bibliotekets egna Barnbokskrona,
skrider fram bland vördnadsfulla böckers blad,
busiga och tysta, men som gör dej glad
här i Sagostadens egna bibliotek;
ett besök hos Dej det gör du till en lek,
läser högt för barnen från din egna text,
nått de aldrig glömmer, även när de växt,
blott ditt väsen gör att barn och vuxna trivs -
barnbokshistorik och nytt kapitel skrivs
och på detta särskilt eleganta vis
tar du åter hem ett värdigt 1:a pris!


Svar: Tack så hjärtligt för dina jättefina och peppande ord, kära Lasse! 1:a pris för världens bästa morbror går i sin tur till dig ❀
molnrum