heja.

Jag har sällskap denna morgon. Av fiskmåsar. Flera stycken! Jag kan inte ens räkna dem. De ropar: "Heja, du klarar det här!". Det behöver jag. Hemtentan väntar... Bäst att fortsätta ♡
 
#1 / / Lasse:

Stilfullt och hoppfullt,
kära Linnea!
Stort lycka till på färden!


Heja, du klarar det här!
Hemtentan som barriär
klarar du utan besvär
genom att va den du är,
samt, för att va litterär:
låt dem dej bära, så här;
Lagerlöfs vildgäss, enär
högt i en klar atmosfär
blir du en sann visionär,
flyger som fri resenär
lätt genom tentan, ja svär,
tentan som först va mystär
känns snart rätt elementär.
Låt alla fåglarna, när
allting kan kännas sådär,
bära dej, du är dem kär,
låt så en fågelkonsert
lyfta dej, lev som du lär -
känn nu att vingarna bär,
heja du klarar det här!

Svar: Tack så mycket, kära Lasse! Och tusen tack för din jättefina och härliga dikt. Den bär jag med mig under vingarna! ❀ Kram
molnrum