essä.

Jag har skrivit mitt livs första essä. På sju dagar. Jag vet inte vad som hände. Det var så roligt bara. Hux flux hade jag skrivit klart.
Och idag är det söndag. En av de bästa ♡
 
#1 / / Fröken Träd:

Vad härligt att du skrivit en essä. Det är helt klart det roligaste. :) Vad handlade den om? <3

Svar: Ja, verkligen! Hoppas att det blir fler essäuppgifter framöver :) Blev helt lyrisk, haha. Kunskapsorganisation handlade den om! ♡
molnrum

#2 / / Lasse:

Vilken härligt glädjefylld text
och finstämd bild, där du tronar
i ditt molnrum, kära Linnea!


Söndagsfin och hux flux färdigskrivet!
Du har färdighet och rätta drivet
när du skenbart skiftar perspektivet;
tar, till synes, väsensskilda klivet

från det "låga" barnboksbildsmotivet
till det "höga" textessämassivet.
Dock det SAMMA är; initiativet,
oavsett, så används substantivet!

Skriva högt OCH lågt är själva livet,
är en gåva som ej tas för givet.

Tryggt i datormolnet, i ditt knä,
ligger så din färdiga essä,
ligger, gör dock klart min dikt, i lä.
Vad är "högt" och "lågt"? Vi skippar kivet,

känns så ålderdomligt överdrivet.
Världen skapades på sex små dar;
sjunde dagens vila alla tar,
välförtjänta - du, som Gud, är klar!

Svar: Tack så mycket, kära Lasse! Och tack för din jättefina rimdikt! Blev så inspirerad och glad när jag läste den. Så värd att vänta på :) Kram!
molnrum