läslampan.

Jag fick en läslampa i julklapp. Vit och nätt, med den finaste av lampskärmar. Min kära mamma gav den till mig. Hon beställde den i smyg från IKEA. Så oerhört glad blev jag, för nu kan jag läsa böcker i molnrummet även när mörkret faller. Sjunka ner bland kuddarna och luta mig tillbaka. Njutandes av berättelser utan slut ♡
 
#1 / / Lasse:

Så väldigt fin bild och text,
kära du!


Texturen i trycksvärtan
nästan taktil som blindskrift
det enda svarta i ditt ljusa
upplysta molnrum
med örngott och örnblick över
bokstäver som håller ditt öga och inre
öppet och ljust i mörkret
texterna burna av bokblad
tusenfaldiga som änglavingar,
spröda som fågelvingar i snö,
fångade i flykten
frisläppta
när snön och mörkret faller
och lampan och hoppet tänds

Svar: Tack så mycket, kära Lasse! Skickar ljus till dig också härifrån molnrummet ☆
molnrum