kreativ.

Jag vill skapa. Göra smycken. Rita. Sy. Måla. Skriva. Hösten ger mig alltid ny inspiration. Men nästa vecka börjar skolan. Så jag får tygla mig litegrann. Tid finns kvar för kreativa stunder. Jag måste bara se till att fånga sekunderna. När de ivrigt dansar fram ♡
 
#1 / / Lasse:

Så kreativ text och bild, kära Linnea!

Nu önskar jag dej allt gott som finns
i ditt nya äventyr i böckernas värld -
en bok är redan där (kunde inte hålla sej
och sprang i förväg) illustrerad
och skriven av dej!

Du, om nån, är kreativ!
Skapar smycken, rita, skriv;
din idévärld suggestiv,
finner alltid nytt motiv!
Nu så tas ett nytt stort kliv;
du får nya perspektiv
på ett barnens bokarkiv!
Du är fint intuitiv,
Du är alltid sensitiv,
Du, om nån, är full av liv,
Du är Du och exklusiv!

En lika stor kram som den största bok du kan tänka dej,
sänder jag dej nu på din kreativa bibliotekarieväg!


Svar: Tack så mycket, kära Lasse! Och tack för din jättefina lyckönskning, dikt och kram! Känner mig stärkt av att ha dina ord med mig in i allt det nya. STOR kram till dig också! ❀
molnrum