sväva.

Innan jag tog examen från Skrivarakademin i maj fick jag låna en fin bilderbok av min handledare. Den heter ”Hermans sommar”, skriven och illustrerad av Stian Hole. Jag hade aldrig hört talas om boken förut och öppnade den övertygad om att bli inspirerad. Men när jag slog upp pärmarna blev jag mer än så. Hänförd, snarare. Där fanns nämligen helt fantastiska målningar föreställandes moln. Stora, fluffiga sommarmoln. Mina absoluta favoritmoln. Så jag satte mig i sängen och bara tittade på dem, så länge att jag glömde bort att det var en bok och inte en bit av himlen jag höll i mina händer. Böcker som är på det viset är de allra bästa, tycker jag. När gränsen mellan verklighet och fantasi suddas ut. Tills man tror att det är man själv som svävar ♡
 
#1 / / Anonym:

Så väldigt fin bild och text, kära Linnea!

Svar: Tack så mycket, Lasse! Kram ❀
molnrum