gammal.

Jag har alltid känt mig gammal. Mer som hundratolv eller femhundra istället för tio eller tjugonågonting. Igår började jag mitt sista år som det sistnämnda, inte ens i närheten av femhundra. Men det känns ändå så härligt att långsamt få närma mig det som känns som allra mest rätt, på alla plan i livet. Jag tänker att det är just det som är det finaste med att bli äldre ♡
 
#1 / / Lars:

Så fin och konstnärlig födelsedagsbild
och livsvisdomstext, kära födelsedags-"barn"!


Du har alltid varit själsligt mogen,
ända sen du var en liten tös -
tröstade mej varligt, så jag rös:
Var nu alltid mogna själen trogen.

Kommer så ur livets klara källa,
nog så är din själ en härlig skatt -
gömd i hjärtat, strålar dag som natt:
Gåvan åren ger är visdoms-snälla.

Men man kan ju ändå kanske undra,
när så själen mognar, blir sej själv -
lodar djup i själva livets älv:
Själen är som vackrast först vid hundra.

Svar:
molnrum