hemma.

Hemma igen. Efter ett nervöst seminarium på högskolan. Mitt första någonsin. Det gick bra. Jag sade några meningar. Sedan var det klart. Och nu sitter jag här. Redo för ännu en föreläsning framför datorn. Förra veckan skickade jag in min första, akademiska skrivuppgift också. Den kändes rolig att skriva. Jag hoppas på fler sådana uppgifter i framtiden. Sakta men säkert vänjer jag mig vid högskolans värld. Främmande. Men spännande ♡
 
#1 / / Lasse:

Hurra, hurra!
Du är jätteduktig, kära Linnea!
Stort Lycka Till i ditt fortsatta
akademikeräventyr!

Stor kram


#2 / / Lasse:

Så fin text och bild, kära du!
(Hade jag sett en så fin bibliotekarie
framme vid disken, hade jag lånat
alla böckerna för att få vara i närheten
så länge som möjligt, i alla fall tills
biblioteket stängs - p. g. a. bokslut.)

Kapitel för kapitel, sida för sida,
ord för ord, årstid för årstid,
bladvändarvänligt, blad för blad,
singlande, spirande, dag för dag -
så som Du läser, så som Du
skriver livets bok

#3 / / Lasse:

I en främmande, spännande värld
över berg, under havsdjupens fjärd,
genom skogar av ord blir du lärd,
genom travar av böcker din färd,
utav ord blir du närd inte tärd,
mot professorn så drar du ditt svärd,
vilar ut invid molnrummets härd -
för just det, är du mer än väl värd!

Hör gärna av dej, om du tror att jag,
en annan gammal universitetsstofil,
kan ge dej råd eller stöd.
Återigen Stort Lycka Till på färden,
kära Linnea!

Svar: Tusen tack för dina fina lyckönskningar och dikter, kära Lasse! Vore jättekul att prata snart. Tar mer än gärna emot tips! Håller tummarna även för ditt ❀ Kramar
molnrum